Ülkemizde akıllı telefon kullanıcılarının bir günde toplam 4 Milyar kez telefonlarını kontrol ettikleri ve özellikle gençlerin mobil uygulamalara olan ilgilerinin her geçen gün giderek artmakta olduğunu gözlemlediklerini belirten Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü, “18-30 yaş arası akıllı telefon kullanım oranı 50’lerin üzerine çıkmış bulunmakta. Bu sebeplerden dolayı Gençlik ve Spor Bakanlığı olarak gençlerimize akıllı telefonlar ve mobil uygulamalar üzerinden ulaşmanın elzem hale geldiğini görmekteyiz. Bakanlık olarak gençlere yönelik proje ve uygulamaları, Bakanlığımız faaliyetlerini; GSBAR ‘Artırılmış Gerçeklik Uygulaması’ üzerinden gençlerimize video ve hareketli 3D görseller ile ulaştırma amacındayız” şeklinde açıklama yaptı.
İlk GSB AR uygulaması 2018 Sarıkamış Şehitlerini Anma Programında
Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğünün çalışması sonucunda Temmuz 2017 itibariyle IOS ve Play Store platformlarında aktif olarak kullanıma sunulan GSBAR Uygulaması içerisinde; 15 Temmuz, Bilgisayar Oyunlarında İslam Düşmanlığı, Tarihi Mekânlar, GSB Yayınları, Şehit Teğmen Naci, Sporcu Kartları ve Tesisler menü başlıkları ile uygulamanın 3D görsellerle desteklenmekte olduğu belirtiliyor.
GSB AR Gençlik Merkezlerinde
Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğünün açıklamasında, “Oyunlarda İslam Düşmanlığını anlatan 9 resimle pilot uygulamasına 2017 Aralık ayında Ankara’da başlayan uygulama, 2018 Ocak ayında tüm Gençlik Merkezlerine yaygınlaştırılacak. Çalışmada gençlere oyunlara gizlenmiş İslam düşmanlığı gösteriliyor. Arttırılmış gerçeklik uygulamasının ilk örneği, Bakanlık gençlik liderlerine verilen Gençlik Merkezleri Bağımlılıkla Mücadele Eğitimi Programı süresince, eğitim fuaye alanında sergilendi ve katılımcılar tarafından büyük ilgi gördü” deniliyor ve uygulamanın linkleri veriliyor.
GSBAR Nedir?
GSBAR uygulamasıyla gerçek bir görsele mobil cihazın kamerası kullanılarak, cihazın ekranından bakıldığında, 3D görsel veya işitsel bir dünyanın kapıları açılıyor. Örneğin, 15 Temmuz ile ilgili görsele bakıldığında, 15 Temmuz’da yaşananlarla ilgili içerikler veya Galata kulesiyle ilgili görsele bakıldığında 3 boyutlu Galata Kulesi ile karşılaşılıyor. Bu şekilde, mevcut materyaller mobil dünyanın gücü ile birleştirilerek, gençler konuyla ilgili çok daha derin ve ilgi çekici bir içerikle buluşmuş oluyorlar.
İlk GSB AR uygulaması 2018 Sarıkamış Şehitlerini Anma Programında
Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğünün çalışması sonucunda Temmuz 2017 itibariyle IOS ve Play Store platformlarında aktif olarak kullanıma sunulan GSBAR Uygulaması içerisinde; 15 Temmuz, Bilgisayar Oyunlarında İslam Düşmanlığı, Tarihi Mekânlar, GSB Yayınları, Şehit Teğmen Naci, Sporcu Kartları ve Tesisler menü başlıkları ile uygulamanın 3D görsellerle desteklenmekte olduğu belirtiliyor.
GSB AR Gençlik Merkezlerinde
Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğünün açıklamasında, “Oyunlarda İslam Düşmanlığını anlatan 9 resimle pilot uygulamasına 2017 Aralık ayında Ankara’da başlayan uygulama, 2018 Ocak ayında tüm Gençlik Merkezlerine yaygınlaştırılacak. Çalışmada gençlere oyunlara gizlenmiş İslam düşmanlığı gösteriliyor. Arttırılmış gerçeklik uygulamasının ilk örneği, Bakanlık gençlik liderlerine verilen Gençlik Merkezleri Bağımlılıkla Mücadele Eğitimi Programı süresince, eğitim fuaye alanında sergilendi ve katılımcılar tarafından büyük ilgi gördü” deniliyor ve uygulamanın linkleri veriliyor.
GSBAR Nedir?
GSBAR uygulamasıyla gerçek bir görsele mobil cihazın kamerası kullanılarak, cihazın ekranından bakıldığında, 3D görsel veya işitsel bir dünyanın kapıları açılıyor. Örneğin, 15 Temmuz ile ilgili görsele bakıldığında, 15 Temmuz’da yaşananlarla ilgili içerikler veya Galata kulesiyle ilgili görsele bakıldığında 3 boyutlu Galata Kulesi ile karşılaşılıyor. Bu şekilde, mevcut materyaller mobil dünyanın gücü ile birleştirilerek, gençler konuyla ilgili çok daha derin ve ilgi çekici bir içerikle buluşmuş oluyorlar.