Türkçe o kadar çok fevri ve eş yada cinas anlamlardan oluşuyor ki, konuşurken yazarken okurken hele hele kitlelere hitap ederken kullanacağımız dilin nerelere varacağını ifademizin bizim asıl beyan etmek istediğimiz mi yoksa kasten ve bilinçli olarak bu doğrultuda fikir beyan etmek üzere mi kullandığımızı ayrıt edemez durumda kalırız.
Tür kelimesinin halk arasında bilimde ve Türk Dil kurumundaki karşılığı " bir cinsin eşyanın, hayvanın, bitkinin vb şeylerin çeşitlerini ifade etme biçiminde kullanılan kelime" olarak geçmekte ve toplum tarafından da kullanılırken gerçekçi anlam ya da cinas anlam düşünülmeden direkt beyan etmek istediği varlıkların çeşitleri için kullanılır.
Ancak. ;
Hiçbir zaman bir halkı, bir inancı, bir felsefeyi tanımlamak yorumlamak ya da anlatmak için doğası gereği insana yönelik kelime türü içinde ayrıştırma yoluna gidilmesi en cahil insanın bile hangi maksatla (inkâr, Red, aşağılama, hor görme, küçük düşürme vb) kullandığı çokta umurunda olmadan söyleyeceği, ancak bir yönetici, eğitici, toplum önderi, saygın kişiliklilerin bu üslubu kullanmasının etik olmadığı kullandığı ya da tarif ettiği etmeyi istediği felsefeyi çokta bilmediği tanımadığı hatta bilgiden azade olduğu için direkt sınıf ayrımını irdelemeden sokak jargonu ile kullanması tasvip edilir bir durum değildir.
Hayvanların, bitkilerin kayaların karakterlerin vb türleri çeşitleri olabilir ama inanç ve milyonlara hitap eden değer yargılarını görmezden gelerek aşağılamak bayağı ve cahillikten öte bir şey değildir.
Çünkü. :
Alevi halkı gerek kişiliği gerek karakteri gerek insani duruşları ile kabul gören ( inanç yaklaşımları bakış açıları farklı olabilir) milyonları geçen ve bu ülkenin temel direği olan bir toplum olduğu gerçeğini göz ardı edip birde üstüne "Bütün türleri sevmek" ne kadar ciddi ne kadar doğru ve ne kadar insanidir.
Alevi halkı capcanlı yaşayan vergisini veren askerliğini yapan vatan sevdası ile dolu olan hak ve özgürlük temelli eşit vatandaşlık hakları ile herkesin inancına olduğu gibi kendi inancına da saygı bekleyen bir Can'dır. Fakat bu can kelime kökünü her akıl fehim edemediği için ve içini dil duramadığı için bayağılaştırıp yozlaştırarak ve ayrıştırmak gayreti ile eşya statüsü ile görme hastalığına duçar bir zihniyet maalesef bu radde basite indirgemek te ve değer yargılarını hiçe saymaktadır.
Unutmayalım ki, Alevilik vardır, haktır ve en az İslam, Yahudi, Hristiyan veya Türk Kürt Arap ve diğer ırk ve inançlar kadar gerçektir ve tekrarla eşya değil canlıdır yani herkesin fehim edemediği CAN' dır can.